معیارهای قیمت دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر
نکاتی مهم هنگام خرید دستگاه برش لیزر
آوریل 2, 2018
نمایش همه

معیارهای قیمت دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر

قیمت دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر یکی از پرکاربردترین و همچنین پر طرفدار ترین ماشین آلات فنی و صنعتی است که طی چند سال اخیر، به خوبی جای خود را در کارگاه ها و واحدهای کوچک و بزرگ باز کرده و توانسته است بخش مهمی از بار مسئولیت تولید و آماده سازی قطعات و تجهیزات مورد نیاز این صنایع را به عهده بگیرد.


از آنجا که دستگاه لیزر، برای برش کاری و حکاکی روی سطوح و یا بدنه ی یک قطعه استفاده می شود، دامنه ی کاربرد و استفاده ی بسیار وسیع و متنوعی را در بر می گیرد. به عبارت دیگر، یکی از بهترین و کارآمد ترین ماشین آلات در بسیاری از حوزه های مربوط به ماشین سازی، قطعه سازی، شکل دهی و آماده سازی و همچنین حکاکی و ایجاد نقوش سطحی، ماشین آلات برش و حکاکی لیزر می باشند.

البته باید توجه داشت که کاربرد این دستگاه ها صرفا برای کار بر روی قطعات و سطوح فلزی نیست. به عبارت دیگر، متریال تحت عملیات این دستگاه ها ممکن است از هر جنس و در ابعاد مختلف و متفاوتی باشد. از چوب، سنگ، و شیشه گرفته تا فوم و پلاستیک می توانند برای مصارف و مقاصد گوناگون توسط دستگاه برش لیزر در معرض تغییرات لازم قرار بگیرند.
در مجموع، ثابت می شود که استفاده از دستگاه برش لیزر برای کارفرمایان و صاحبان مشاغل گوناگون، یکی از بهترین و قابل اتکا ترین گزینه ها برای پیشبرد امور مختلف ایشان باشد. به همین ترتیب، این افراد برای خرید یک دستگاه برش لیزر با قیمت مناسب ترغیب می شوند.

فروش دستگاه برش لیزر

این موضوع باعث گسترش و توسعه ی بازار فروش دستگاه های برش لیزر شده است تا جایی که شرکت ها و موسسات جدیدی توانسته اند به عنوان وارد کننده و فروشنده ی دستگاه برش لیزر، بخشی از بازار را به خود اختصاص دهند.
در همین راستا، قیمت دستگاه برش لیزر یکی از مهمترین و اصلی ترین متغیرها و معیارها برای خرید و فروش آن بوده و البته گاهی از ثبات و تعرفه های نسبتا محکم و ضابطه مندی نیز برخوردار نشده است.
باید توجه داشت که قیمت دستگاه برش لیزر توسط عوامل مختلفی تعین می شود که البته نظر و برآورد و گاهی سلیقه ی واردکنندگان و فروشندگان در این زمینه تاثیر گذاری غیر قابل چشم پوشی دارد. در نتیجه برای خرید دستگاه برش لیزر با قیمت مناسب، می بایست به پیشینه و اعتبار و همچنین رزومه ی کاری شرکت فروشنده توجه نمود. چرا که برخی از گروه های اقتصادی و یا شرکت های تجاری بدون آشنایی و سابقه ی قابل قبولی در زمینه ی واردات و فروش این دسته از ماشین آلات، در این حوزه وارد شده و با هدف سودآوری و برآورد منافع کوتاه مدت مالی، اقدام به خرید این دستگاه ها از بازارهای عمده فروشی خارجی و فروش آن به مصرف کنندگان داخلی کرده اند.
این اتفاق، علاوه بر ایجاد مشکلات در بحث تعیین قیمت دستگاه برش لیزر، رضایت مشتریان و معیارهای فروش در بخش خدمات و پشتیبانی بعد از تحویل را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
به بیان دیگر، اگر مشتری این ماشین آلات از شرکت و موسسه ای غیر معتبر اقدام به خرید کند، علاوه بر آنکه مجبور به پرداخت هزینه ی غیر واقعی به عنوان قیمت دستگاه برش لیزر خواهد شد، نمی تواند از خدمات پس از فروش و پشتیبانی رضایت بخشی استفاده نماید.

معیارهای تعین قیمت دستگاه برش لیزر

یکی از اصلی ترین معیارهای تعین قیمت دستگاه برش لیزر ، نحوه ی پاسخگویی و همراهی فروشنده ی این دستگاه به مشتریان در هنگام بروز اشکال و نیاز به تعمیرات یا تعویض قطعات معیوب می باشد. باید در نظر داشته باشیم که هر ماشین به ویژه ماشین آلاتی که همزمان از سیستم های مکانیکی، الکترونیکی و دیجیتالی برخوردارند، دیر یا زود دچار نقص فنی و مشکل شده و در برخی موارد، این مشکل به دلیل کوتاهی و ناوارد بودن اپراتور و کاربر دستگاه نمی باشد و با وجود رعایت تمام دستورالعمل ها و علی رغم انجام بازرسی و تظارت و همچنین نظافت و بازبینی های دوره ای، باز هم ممکن است اتفاق ناخواسته ای در مورد دستگاه منجر به توقف کوتاه مدت یا بلند مدت آن شود. در این شرایط، تنها گزینه ای که می تواند ضررهای مالی و همچنین ضربه های احتمالی به اعتبار صاحب دستگاه را تا جای ممکن کاهش دهد، انجام خدمات پس از فروش و پشتیبانی سریع و کامل و دلسوزانه ی فروشنده ی دستگاه است.

در حالی که اگر دستگاه از فروشنده ای نامعتبر خریداری شده باشد، در هنگام بروز این مشکلات فنی، مجبور است آن را تا تعویض یا تعمیر قطعه معطل نگاه داشته و حتی در مورد سازندگان برون مرزی، تا ارسال قطعه ی معیوب به خارج از کشور و بازگشت آن، صبوری کند و در این وضعیت علاوه بر تاخیر در تحویل سفارشات مشتریان، باعث زیان های مالی نیز می گردد و به مرور زمان افزایش این زیان های مالی، باعث تاخیر در بازگشت سرمایه ناشی از بالا بودن قیمت دستگاه برش لیزر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *