دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر یکی از پرکاربرد ترین و مرسوم ترین دستگاهها در صنایع مختلف و چاپ میباشد.  دقت و سرعتی که این دستگاه برش دارد از دلایلی است که باعث شده بهترین دستگاه برای برش و حکاکی متریال های مختلف نام گیرد . هیچ دستگاه دیگری نمی تواند جای دستگاه برش را با این دقت و سرعت بگیرد .

در گذشته و قبل از به وجود آمدن انواع دستگاه ، تمامی کارها به صورت دستی انجام میشد و بسیار زمان بر و صرفه اقتصادی نداشت.

برش مقوا به وسیله دستگاه برش لیزر ، یکی از مواردی که با اضافه شدن دستگاه برش به چرخه دستگاه های صنعتی مورد توجه قرار گرفت همین برش مقوا و کاغذ بود.برش مقوا و کاغذ شاید آنقدرها کاربردی به نظر نیاید اما در کارهای هنری و تزیینی تاثیر به سزایی خواهد داشت .

برش انواع ونیل و استیکر نیز در همین دسته جای خواهد گرفت . با استفاده از بالا بودن دقت دستگاه برش لیزر ، می توان طرح های مختلف و متفاوتی را بر روی انواع کاغذ و مقوا برش زد که به صورت دستی این امر قابل اجرا نمیباشد . برش مقوا نیز یکی از کاربردهای این دستگاه است و یکی از پرکاربردترین نمونه های کاربردی دستگاه برش ، برش مقوا و کاغذ ، درست کردن کارت های تبریک و حتی کارت عروسی می باشد .

برش طرح های مختلف کارت تبریک و عروسی و به وجود آوردن طرح های مختلف روی کاغذ و مقواهایی که از آن ها برای ساخت کارت پستال استفاده خواهند کرد ، از مهمترین کاربردهای برش مقوا است.به عنوان مثال دستگاه برش لیزر پاورکم مدل ۱۲۱۸ یکی از  دستگاه هایی است که در زیر مجموعه دستگاه های برش لیزر قرار دارد . این دستگاه به علت قیمت مناسب و سایز کوچکی که دارد ، مورد توجه کسانی است که به صورت خاص بر روی برش کاغذ و برش مقوا فعالیت دارند.این دستگاه به عنوان یکی از پرکاربرد ترین دستگاه برش لیزر شناخته شده است .

فاکتورهای مؤثر بر قیمت دستگاه برش لیزری کوچک

وقتی که برای خرید یک محصول یا خدمات اقدام کنیم، به موارد مختلفی از جمله خصوصیات ذاتی کالا توجه می‌کنیم و نقش آنها را در تعیین قیمت نهایی محصول بررسی می‌کنیم؛ در مورد قیمت دستگاه برش لیزری کوچک نیز چنین فرآیندی تکرار می‌شود و ما باید با توجه به خصوصیات ذاتی دستگاه و موارد جانبی آن، بحث قیمت گذاری را مورد بررسی قرار دهیم. البته در کنار این فاکتورهای اصلی، چند پارامتر جانبی نیز وجود دارد که آنها نیز به نوبه خود در تعیین قیمت دستگاه تأثیر گذار هستند. پس با ما همراه باشید تا سه مورد از فاکتورهای اصلی مؤثر بر قیمت دستگاه برش لیزری کوچک را بررسی کنیم.

قابلیت‌ها و توانایی دستگاه

هر چه قابلیت‌ها و توانایی یک دستگاه بیشتر باشد، یعنی دارنده دستگاه می‌تواند از آن در حوزه‌های متنوع‌تری استفاده کند و توانایی بالاتری در پاسخ به سفارش مشتریان خود خواهد داشت. به همین سادگی باید انتظار داشته باشیم که صاحب یک کارگاه از داشتن یک دستگاه با قابلیت بالا خوشحال می‌شود. بنابراین وابسته کردن قیمت دستگاه برش لیزری کوچک به قابلیت‌ها و توانایی دستگاه، عمر اشتباهی نیست. نکته دیگر اینکه، در این دستگاهها از ابزارها و قطعات بیشتری استفاده شده است و به همین دلیل قیمت آنها نیز بالاتر است.

محبوبیت شرکت‌های تولید کننده

وقتی که شرکت تولید کننده یک دستگاه، مدت زمان زیادی در بازار حضور داشته باشد، می‌داند که مشتریان به دنبال چه دستگاهی هستند و چه انتظاراتی از این دستگاهها دارد. بنابراین در طول فعالیت خود سعی می‌کنند دستگاه‌های تولید کنند که با نیاز مشتریان همخوانی داشته باشد. به همین دلیل در فاصله زمانی فعالیت خود به درجه‌ای از محبوبیت می‌رسد که آمار تقاضا برای محصولات آنها افزایش می‌یابد و همین افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت دستگاه می‌شود.

پشتیبانی و خدمات شرکت فروشنده

نکته آخری که به طور مستقیم بر قیمت دستگاه برش لیزری کوچک مؤثر است، بحث پشتیبانی و خدمات ارائه شده از طرف شرکت فروشنده است. این شرکتها در قرارداد خرید خود متعهد می‌شوند که در صورت بروز مشکل برای دستگاه، نسبت به رفع آن اقدام کنند. همچنین وظیفه تأمین قطعات اولیه نیز بر عهده این شرکت‌ها می‌باشد. در عوض، بابت هر کدام از این خدمات و پشتیبانی‌ها، قیمت دستگاه افزایش یافته این شرکت‌ها نیز بهره مند می‌شوند.

دستگاه برش لیزر

دستگاه برش لیزر

همه آنچه که باید در مورد تیوب دستگاه برش لیزری بدانید

اگر بخواهیم یکی از مهمترین قطعات دستگاه‌های لیزری را نام ببریم که به طور مستقیم بر عملکرد آن تأثیر گذار است، بدون شک تیوب دستگاه برش لیزری یکی از این گزینه‌هاست. این قطعه از جهات مختلفی اهمیت دارد و حتی مشخص می‌کند که دستگاه تا چند آمپر اشعه لیزر فراهم می‌کند. با یک جستجوی اینترنتی ساده می‌توانید تیوب لیزری ۸۰ وات، ۱۰۰ وات و ۱۲۰ وات را پیدا می‌کنید که هر کدام از آنها برای کاربردهای خاص طراحی شده‌اند. این تنوع در تیوب دستگاه برش لیزری باعث شد که ما این مطلب به خود را به معرفی آنها و بررسی نحوه عملکرد آن اختصاص دهیم.

نحوه عملکرد تیوب دستگاه برش لیزری

قبل از هر چیزی، باید تعریف مشخص و واضحی از تیوب دستگاه برش لیزری داشته باشیم. یک تیوب به عنوان یک محفظه شیشه‌ای یا فلزی شناخته می‌شود که وظیفه تولید اشعه لیزر را برعهده دارد. در حقیقت، تیوب لیزری به مانند یک لامپ معمولی عمل می‌کند که با تأمین جریان الکتریکی یا تأمین جریان رادیوفرکانسی در تیوب‌های فلزی، شروع به فعالیت می‌کند. وقتی که جریان الکتریکی در لامپ برقرار می‌شود، از آن نور ساطع شده و زمینه روشنایی فراهم می‌شود، در مورد تیوب لیزری هم به همین صورت است، با این تفاوت که شدت اشعه آن بیشتر است.

نحوه عملکرد تیوب دستگاه برش لیزری از تأمین و انتقال جریان الکتریکی به محفظه شیشه‌ای یا فلزی شروع می‌شود. این محفظه‌ها، با توجه به نوع کاربرد آنها، با گازهای مختلفی مانند هلیوم، آرگون، زنون و تنگستن پر شده است. تأمین انرژی برای این عناصر باعث تحریک الکترون‌ها و برانگیخته شدن آنها به لایه‌های بالاتر می‌شود. طبیعتاً با بازگشت الکترون‌ها به لایه‌های پایه، انرژی دریافتی آنها مجدداً آزاد شده و به صورت تابش به درون محفظه و لوله انتقال فرستاده می‌شود. این اشعه‌ها در نهایت به سطح عدسی‌ها و آینه‌ها منعکس شده و به صورت اشعه لیزر استفاده می‌شود.

تیوب دستگاه برش لیزر

تیوب دستگاه برش لیزر

تأثیر جنس بدنه در قیمت تیوب لیزر رسی

وقتی که قصد مطالعه در مورد قیمت تیوب لیزر رسی داشته باشیم، بدون شک جنس بدنه به عنوان یک فاکتور مهم و تأثیرگذار شناخته می‌شود. با توجه به مطالب قبلی ذکر شده در این وبسایت، عملکرد تیوب لیزر فلزی تفاوت محسوسی با عملکرد تیوب لیزر شیشه‌ای دارد و به همین دلیل طبیعی است که قیمت آنها با یکدیگر متفاوت باشد. هر کدام از این تیوب‌ها دارای ویژگی‌ها و مشخصات منحصر به فرد است که باعث می‌شود قیمت آن‌ها متغیر باشد. معمولاً قیمت تیوب لیزر رسی فلزی نسبت به قیمت تیوب‌های شیشه‌ای بالاتر است که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.

 جنس بدنه و قیمت تیوب لیزر رسی

اجازه دهید که جنس بدنه تیوب لیزر رسی را دوباره از نو بررسی کنیم. یک تیوب لیزر شیشه‌ای از جریان الکتریسیته برای برانگیخته کردن الکترون‌ها استفاده می‌کند و یک تیوب فلزی از امواج رادیو فرکانسی به صورت پالس. این مورد اولین تفاوت تیوب‌های لیزری را نشان می‌دهد. در یک تیوب لیزر رسی فلزی از یک خروجی نسبتاً کوچک استفاده می‌شود که باعث می‌شود دقت آن نسبت به تیوب‌های لیزری شیشه‌ای بیشتر باشد. بنابراین کیفیت کار دستگاه با تیوب‌های فلزی بیشتر است و طبیعی است که قیمت تیوب لیزر رسی فلزی بالاتر باشد.

یک نکته‌ای دیگر در مورد تیوب لیزر رسی فلزی این است که طول عمر آنها نسبت به تیوب‌های شیشه‌ای بالاتر است و در برابر شرایط نامساعد و پیش‌بینی نشده، مقاومت بالاتری از خود نشان می‌دهند. این موضوع خود به تنهایی باعث می‌شود که قیمت تیوب‌های فلزی افزایش یابد. اما مسئله‌ای که اکثر خرید آن توجه نمی‌کنند، تأثیر گارانتی بر قیمت تیوب لیزر رسی است که گارانتی تیوب‌های فلزی بالاتر بوده و به همین دلیل قیمت آن‌ها مجدداً افزایش می‌یابد. پس اگر بخواهیم قیمت تیوب‌های لیزری را بررسی کنیم، تیوب‌های فلزی نسبت به تیوب‌های شیشه‌ای گرانتر هستند.

دریافت لیست قیمت دستگاهها و ماشین آلات

قیمت دستگاه برش لیزری پارچه خانگی

کارگاه‌های تولیدی و برخی از افراد خیاط در منزل خود ترجیح می‌دهند که از دستگاه‌های لیزری برای برش پارچه استفاده کنند و به همین دلیل قیمت دستگاه برش لیزری پارچه خانگی برای آنها اهمیت ویژه‌ای دارد. با توجه به سایر دستگاه‌های صنعتی و نیمه صنعتی موجود در بازار، انتظار می‌رود که دستگاه‌های خانگی از ابعاد کوچک‌تری برخوردار باشند در عین حال قیمت آنها پایین‌تر باشد. این موضوع نشان می‌دهد که در مورد قیمت دستگاه برش لیزری پارچه خانگی می‌توانیم انتظار قیمت‌های پایین‌تر و معقولانه‌تری داشته باشیم و راحت‌تر به محصول مورد نظر خود برسیم.

قیمت دستگاه برش لیزری کوچک

در وهله اول می‌توانیم دستگاه‌های برش لیزر خانگی را در گروه دستگاههای برش لیزری کوچک قرار دهیم. این دستگاه‌ها ابعاد چندان بزرگی ندارند و در آنها قابلیت‌های کمتری نسبت به دستگاههای صنعتی استفاده شده است. همچنین محدوده حرکتی یک دستگاه برش لیزری کوچک با دستگاههای خانگی تفاوت چندانی ندارد. بنابراین حتی اگر در جستجوی خود برای قیمت دستگاه برش لیزری پارچه خانگی به یک عدد یا قیمت مشخص نرسیدید، می‌توانید از قیمت دستگاه برش لیزری کوچک استفاده کنید و آن را به عنوان یک الگو قیمت گذاری و تعیین بودجه خود در نظر بگیرید.

قیمت دستگاه برش و حک لیزری رومیزی اندازه بسیار کوچک

یکی دیگر از دستگاه‌هایی که تا حدودی با دستگاههای برش لیزر پارچه خانگی مشابه هست، دستگاه‌های برش لیزری رومیزی با اندازه بسیار کوچک هستند. معمولاً از این دستگاهها به صورت انفرادی استفاده می‌شود و حجم کار آنها چندان بالا نیست. از طرفی، انتظار ما از یک دستگاه برش لیزری پارچه نیز بالا نیست و حتی می‌توان گفت که تا حدود زیادی کار و قابلیت‌های آنها مشابه است. پس قیمت دستگاه برش و حک لیزری رومیزی اندازه بسیار کوچک نیز یک الگوی خوب برای اطلاع از نحوه قیمت گذاری دستگاههای خانگی محسوب می‌شود.